Svenska Flaggans Slag...

Kul golftävling idag. Men oj vad hett det var. Men är man svetig så känns en liten vindpust härligt svalkande.

På första tee var många förhoppningsfulla och laddade.

I bollen före oss gick Kerstin och Inge i ett lag och Peter och Björn i ett lag.
Kerstin och Inge verkar prata strategi och räkna slag, medan Peter och Björn poserar avslappnat med en redan färdig strategi.

 
Jan-Erik och jag flankerar här Anita och Nisse. J-E och jag hade lite taktiksnack före som gjorde susen. Inte så att golfspelet blev bättre, men vi hade roligare.

Jag hade glömt tre korta järnklubbor i bilen. Och det upptäckte jag när jag skulle förvalta J-E´s suveränt bra utslag.
I avsaknad av rätt klubba för avståndet, så öppnade jag upp en längre lite för mycket och placerade bollen i greenbunkern istället för nära flaggan för en birdie. Men J-E sa inte ett ont ord om den fadäsen och vi spelade vidare i väldigt god stämning.

På hål 8 fick Anita ett knepigt läge som hon löste väldigt elegant.

Olika tips i golftidningar om hur en bra stans ska se ut är bara nonsens. Man använder den som är bäst!


På hål 16 var det Nisses tur att hitta en bra stans.
Att droppa för sidovattenhinder är inte aktuellt. En riktig golfare spelar bollen som den ligger.

Green ligger till höger, och för att kunna slå 140 meter till green måste man trampa ner i vattnet och bli våt till midjan...
Men Nisse fick upp bollen spelbar för Anita utan att ramla i.

Vi hade kul hela tiden trots en del knepiga situationer. Men vi tråcklade oss ur dom med finess.

Så småningom blev det prisutdelning och några vann eller placerade sig bra.

Lars T med för mig okänd kompis vann hela tävlingen. Jättekul för Lars som inte spelat lika flitigt än som förr om åren.


Vi hade specialpris för längst efter två slag på hål16. Agneta skickade ner en bra drive till vattnet och Dennis svepte lugnt iväg andraslaget till tallen. Och det räckte.

Återkommer med bilder från prisutdelningen när jag har förstått var de olika pristagarna placerade sig. Jag har fler bilder...

Efter tävlingen dök Jan och Ann upp. På bild här tillsammans med Angela.

Vi åt lite gott och därefter gick Jan, Ann och jag de sista nio hålen. Varmt och skönt och jättekul.
 
Jag var lite trött efter 18 hål i värmen och en god lunch, men på hål 18 plockade jag upp kameran för att fota ett par fina bunkerslag. Tyvärr var jag lite ivrig på avtryckaren när Ann slog så det blev suddigt.
 
Anns boll ligger redan på green och Jans är på väg...

Imorgon spelar vi en piggare runda i härligt väder tillsammans med en norrman.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0