Omväxlande väder

Snö på Idre Fjäll i morse och 2 grader varmt hos mig vid niotiden.

Vi tolvtiden sken solen och jag spelade nio hål med Ann och Jan. Hann inte fler eftersom jag bokat tvättstugan till klockan tre.

Pampigt växthus i bakkgrunden.


Innan vi gick ut sa Ann några kloka ord: "Idag ska vi spela smart och inte förivra oss" eller något liknande.

Det hade jag i huvudet hela tiden, och äntligen fungerade min golf i nio hål.
En annan anledning kan vara mitt ryggonda igår eller att Zlatan äntligen fick göra mål...

Hur som helst så svingade jag lugnt och puttade noggrant. Och då gick jag två slag bättre än mitt hcp.
En fjärde anledning kan vara att Anns och Jans "Coaching" börjat ta skruv...

                *                  *                  *
Nu är jag i tvättstugan och pysslar. Tänk vad konstigt det känns när den som haft tvättiden före inte gjort rent luddfiltret i torktumlaren (luddet täckte hela filtret i en nästan en centimetertjock matta)  eller dammsugit golvet. Man blir förvånad, arg, besviken, ledsen och nästan lite elak samtidigt.

Vi har ett system där man kan se vem som bokat tiden före eftersom varje nyckel har ett lägenhetsnummer. Men nu var det någon som heter "Reserv" som hade bokat. Så jag kan inte knacka på för att berätta vad som ingår i utnyttjandet av tvättstugan.

Jag rensade filtret och dammsög lite innan jag tvättade och det tog mig bara en minut, så jag är varken arg, ledsen eller besviken längre. Bara förundrad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0