Många rundor kan det bli...

För första gången har jag bestämt mig för att ha koll på hur många rundor jag spelar på en säsong.

Det har i flera år landat runt hundra varav minst hundra på hemmabanan. Men då har jag ofta spelat 36 eller 45 hål på helgerna.

I år har jag spelat 38,8 artonhålsrundor varav 22,7 på sommargreener.
(Jag räknar hål och dividerar med 18)

Ibland spelar jag 9 hål, ibland 12, men oftast blir det 18 eller 27, men ibland 30. Vi har ju ett bekvämt avstånd till parkeringen från hål 12.

Ingen 36-runda i år och ingen 45:a. Max hittills är en runda på 18 hål plus omstart med första nio och från hål 10 till parkeringen. Det blev 30 hål den dagen.

Nu har jag sett repris från US Open och fascinerats över hur enkel och kompakt en golfsving ser ut.

Imorgon blir det till att försöka kopiera.
Inte längden, men svingen... dom får ju sällan ont när dom slår en golfboll, så det är nog mycket värt att försöka kopiera hur dom gör - snarare än att försöka kopiera hur långt dom slår :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0