Lite golf idag också

Jag spelade med Kerstin, Pipa och Inge.

Inge och Kerstin tävlar jämt, och nu föreslog Inge att vi även skulle ha en Bästboll damer mot herrar.
Jag varnade Inge på grund av min axel, och det var ju bra. Annars hade han nog föreslagit att vi skulle satsa en tia eller tjuga. Vi vann första nio med en poäng, men jag bidrog med noll. Sista nio orkade inte Inge att ensam stå emot tjejerna som började samla in 3-poängare. Och jag bidrog med noll poäng.


Inge fick ett besvärligt bunkerläge på hål 15, men han löste det. Inte så att han skrattade av glädje men han kunde använda puttern på nästa slag...



Pipa tog bilen de sista nio och gjorde bra ifrån sig på hål 16. Inte bara där, men jag hade tid att fotografera efter två bollar i "Havet" och Bästbollen var ju redan förlorad.

Mina kamrater spelade bra, vi hade trevligt och det var härligt golfväder. Lagom varmt, vindstilla och myggfritt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0