Klimatet

Jag är inte oroad av att klimatet kanske påverkar vädret i framtiden.

Men jag är nyfiken på hur våra politiker ska lyckas vinna röster på att stoppa den tekniska utvecklingen i världen. Och jag är oroad över hur kortsiktigt dom tänker.
Deras planeringshorisont sträcker sig nog en mandatperiod. Men dom uttalar sig som om dom värnar om barn och barnbarn.

Men sen då? Vi blir fler på jorden. Fler än våra barn och barnbarn.

Jag tycker att det är viktigare att fler små bebisar får chansen att överleva och växa upp än att några få ska cykla eller hugga sin egen ved som förr...

Och med mer koldioxid i atmosfären växer det bättre. En förändring som Al Gore och andra investerare oroas av. Det kan ju bli oförutsägbart....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0