Idag blev det varmare än igår

Men som tur var några små molntussar som ibland skymde solen någon halvminut.

Spelade först 18 hål med Erling, Jan-Erik och Alf, men när jag var på väg hem dök Inge, Gunnar och Birger upp. Så det blev nio hål till.

Hade inte laddat kamernas batterier, men å andra sidan fanns det inget roligare än en oerhört vacker golfbana att fotografera. Inga spektakulära vattenslag eller dödsföraktande klättringar i branten nedanför greenen på hål 10...

Men tre renar såg vi. Det stod en på var sida om green när jag skulle spela in en lobbwedge från 40 meter på hål nio. Lätt att sikta då. Flaggan stod precis mitt emellan renarna. Hade jag tittat upp och toppat bollen kunde vilken som helst av de två renarna fått en golfboll i pannan eller rumpan. Men eftersom dom stod där så gav jag sjutton i att titta upp och träffade bollen rent (så att säga). Inte underligt att proffsen alltid slår så fina slag. Dom har ju alltid en massa publik runt greenerna. Vi kanske skulle ha ett gäng renar runt varje green.. :-)

Renar i lagom mängd är ett kul inslag på en fjällbana tycker jag, men dom borde betala lite "renfee" för kost och logi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0