Het golf idag

Nära 30 grader i skuggan och så gott som vindstilla.

Spelade med Erling, Kerstin och Inge. Kerstin och Inge hade en egen poängbogeytävling och Erling och jag hade vår vanliga matchspelstävling.

Erling träffade två tallar på utslaget på hål 7 men fick bra studsar ut på det gröna...


Fascinerande med 29 grader varmt i skuggan och snö på fjällen i bakgrunden


Banan är roligast att spela försommar och höst då vi kan ha de här vyerna. Och i år har vi ju tjockt och grönt gräs på HELA banan redan nu! Jag kan inte minnas att fairway varit så här grön så tidigt på de senaste tio åren...

Förra året hade vi extremt usel start på grästillväxten. Då var inte banan i det här skicket före början av augusti. Men då var det också ett extremt besvärligt år.

Jag har också hört rykten om att greenerna till och med kommer att vältas före tävlingar. Om banan fått en mängd priser och utmärkelser tidigare, så kan man ju bara undra över hur det blir i år...

Erling fick revansch i vår inbördes match. Han vann med 3 - 1.

Kerstin spöade nog Inge, men jag hade dålig koll på deras resultat.

Men Kerstins Birdie på hål 4 var sevärd.
Efter ett missat utslag låg hon vi fairwaybunkern på två slag och slog bollen till foregreen och den studsade en gång och rullade i hål!!!!!!
Publiken skrek och gjorde vågen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0