Golfresan och Scandic

Idag hade vi Golfresan on Tour på plats för en tävling med fina priser. Samtidigt ingick en tävling som hotellkedjan Scandic arrangerar över hela landet.


Jag deltog inte själv, men åkte dit för att titta och ta lite bilder. När jag kom hade Inge J och Lisbeth N gått i mål på 40 poäng. Bra.

Efter en stund var Mats och Maja ledare i klubbhuset på 43 poäng, och då togjag en bild eftersom jag misstänkte att det kunde räcka till seger...

Och vid samma bord satt Henrik S från Malung. Det visade sig senare att Henrik vann Scandic-tävlingen och får åka till Ullna och spela final och se Scandinavian Masters på Arlanda Stad...


Kul feststämning på banan med alla flaggor och Golfresans husbil uppkörd på vit tee på hål 10.

Ett litet partytält med bekväma skinnfåtöljer erbjöds för sammanräkning av resultatet för varje boll.

Här sitter Dennis avslappnat medan Hasse räknar. Åke och Jossan samarbetar tätt med räknandet. Dennis och Hasse hade var sin Caddie, men här tycks dom ha bytt plats.

Så småningom blev det prisutdelning.

Mats och Maja vann och valde en vecka i Estoril i Portugal som första pris.


Jocke och Karin kom tvåa och valde INTE en vecka på Pillans hotell. Jocke är ju VD på Idre Fjäll.


Inge J och Lisbeth N kom trea och valde inte heller en vecka på Pernilla Wiberg Hotell. Inge bor ju här och Lisbeths man är delägare i flera hus på Idre Fjäll. Dessutom bor dom ju bara på andra sidan gränsen. Ett norskt gallskrik från banan...

Den "galne kocken" hade också tävlat, men måste skynda hem till nya uppdrag.


Jag återkommer med fler bilder från gårdagens lyxmiddag på Sporthotellet.

Kanske även någon suddig bild på Tronds showande. Svårt att få skarpa bilder med min kamera på den påhittige mannen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0