Fint midsommarväder

Den helgrå och mulna dagen ser ut att övergå till blå himmel och sol

Perfekt väder för kvällsgolf och trevlig pic-nic.
Men jag vilar min axel och min rygg i TV-soffan för att kunna spela mer golf om några dagar. Det är troligen inte ett revben som behöver läka, men min "tvärstoppsaxel" behöver vila några dagar.

Stråkens och Idrefjällens Buss o Taxis tävling nästa fredag är ju höjdpunkten. Då måste svingen fungera ofta. Lite ont gör inget, då svingar man lugnare. Men mycket ont är inte bra.

Hoppas att Ann och Jan får några spelkamrater ikväll eftersom vädret ser ut att bli väldigt bra. Och jag hoppas att dom har kameran med...

Hörde att Alf toppade ett inspel rätt i flaggan och i hål för 5 poäng på Gutgolfen igår. På hål 7.

Hörde också att både Jan och Arne sänkte puttar från foregreen på hål 6 tidigare under dagen. Pang i pinnen och dropp i hål. Sanslöst unikt. Två stycken på samma hål.... och Ann spelade suveränt bra med sin födelsedagsklubba med blommor på skaftet.
En vacker sving förtjänar en vacker klubba.

Kommentarer
Postat av: Carolina

Får man fråga vilka klubbor Ann har. De med blommor på skaftet?

Är ute efter något liknande nämnligen.

//Carolina

2008-10-22 @ 20:55:04
Postat av: Uffe

Du har fått svar via din mail efter att jag frågat Ann.



Det handlade om en Cobra fairway-femma.

Snygg är den.

Hälsar

Ulf

2008-10-23 @ 19:58:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0