Snöfalken

NU ska jag börja läsa boken jag fick låna av Angela.
Det kom några böcker emellan eftersom jag glömde var jag stoppat in den i bokhyllan...  den fanns på ett konstigt ställe under en låda med grejer för TV via bredband från Telia som jag inte packat upp.


Och imorgon dyker Nigel upp och vill bjuda vår treboll på kul sällskap 11:54. Jättekul.
Andra rundan för Nigel i år och 45:te för mig. Jag tror att Nigel kommer att bli överraskad över min korta baksving.... hoppas jag.

Jag återkommer om boken när jag läst den, men den förra jag lånade av Angela var väldigt bra. Minns inte titeln, men jag kanske har skrivit om den tidigare.

Boken jag läste ut i natt fanns sedan förr i bokhyllan. Den var bra, men lite småjobbigt påträngande... Och fulla sidor i ett enda långt stycke är tungläst. Men han är så detaljrik i beskrivningarna av miljöer och tankar att man blir helt insugen i Harens (Harry Angstroms) liv. 
Men samtidigt som man känner att man inte levt som "Haren" så känner man att man kunde ha levt mycket bättre. 

Och bums ser man framåt och försöker göra det bästa av resten..:-)
John Updike heter författaren och titeln är "Haren är rik".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0