Sandbunkrar

Jag älskar våra olika sandbunkrar på banan.  Riktiga utmaningar.
En del är som att slå från en grusad byväg och andra som en gryta torkade risgryn. Om det inte har regnat, då blir det mer som att slå från en kastrull med halvkokt gröt.

Jag spelar ofta, och besöker så många greenbunkrar, att jag blir glad för varje ny utmaning. Men när det dyker upp oväntade och potatisstora stenar eller rötter efter ett slag så blir jag lite ledsen. Även om bollen landade inom målområdet... men det händer sällan.

Kul och spännande med olika bunkrar för en hemmaspelare.

Men greenfeegäster tycker nog inte om det. Även om dom ofta är förvånade över hur många extra slag dom får när dom spelar här....

Vi kanske ska behålla svåra bunkrar och motivera det med att man får många extra slag hos oss?

Ingen dum idé faktiskt! Hur ska vi annars kunna motivera alla extra slag på slopen jämfört med andra banor?

Nästa utnämning kunde bli:

"Golfbanan med Sveriges lurigaste bunkrar"
... och en artikel som visar hur få men olika bunkrar det finns och hur man bemästrar dom med olika metoder. Det kan ju bli fyra helsidor med bilder och instruktioner i samtliga golftidningar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0