Ryggskottsgolf idag...

Jag kände mig bra i ryggen i morse och ringde Erling för att försöka gå några hål. Erling har ju vilat från golf ett par veckor på grund av nackspärr.

Vi fick sällskap av Fredrik och Börje från Hedemora och Sandviken. Svärsonen har lockat med svärfar till att spela golf. Med framgång. Det här blev deras fjärde runda på banan på två dagar.

Obligatorisk fotopaus på femmans tee.

Erling, Börje och Fredrik fick spela vidare utan mig på grund av min rygg. Jag stannade för att vila ryggen och säga hej till passerande golfare och fotografera lite.


Roliga linsmoln ovanför Städjan och Nipfjället och typiska metkroksskyar som visar att vi har en kallfront på väg norrifrån.

Jag tog bilder när mina spelkompisar slog ut på hål 6. Ingen av dom träffade tallen och alla landade på den gröna delen av spelytan.

Fredrik med bra klipp i järnen...


Börje skruvade drivern vänster om tallen...


Och Erlings nacke verkar fungera igen...

Medan jag väntade passerade några norska vänner i olika omgångar

Lisbeth sa nej precis när jag knäppte. Hon har väl tröttnat på mitt fotograferande, men det tar jag ibland ingen hänsyn till.

Torbjörn med kompis kom i nästa boll. Jag tänkte lägga mig på mage i Varggropen och ta bilder framifrån, men det kändes jobbigt för ryggen. Jag valde en tjock tall vid Varggropen. En tall som ibland är i spel.

När Torbjörn slog var jag lite för snabb på avtryckaren. Knäppte före bollträffen. Kände mig troligen oskyddad trots att jag litade på Torbjörn och hade en tall som skydd.


Men när kompisen skickade iväg bollen gick det bättre. Bollen syns också...

Det andra norska gänget bestod av Vidar, Erik och kompani..

Vidar skickar iväg ett bra järn till femmans green. Han var inte helt nöjd med bollträffen, men fullt OK för ett par på hålet.

Fredrik och Börje fick spela de sista nio hålen utan mig och Erling.

Vi åkte hem för att vila nackar och rygg och se kvalet till Formel 1 på Silverstone imorgon.
Kul kvalresultat med Kovalainen i Pole position, Webber tvåa, Räikkönen trea och Hamilton fyra.
Massa på nionde plats i starten. Coulthard elfte.

Spännande med tanke på teamens placeringar på griden:

McLaren- Mercedes:  1 och   4
Red Bull- Renault:      2 och 11
Ferrari:                          3 och   9

Men det avgörs imorgon. Troligen i regn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0