Reklam i brevlådan
Alldeles irriterande för mycket. Totalt skrämmande vansinnigt för mycket. Varför har inte regeringen försökt föreslå någon lösning. Det är ju ett resursslöseri utan like.
Troligen kan den fria marknaden inte samordna sin marknadsföring tillräckligt smart.
Här uppe hade det ju räckt med en halvtjock Fjällpost som förmedlar alla extraerbjudanden och kuponger från alla möjliga företag. Vilket hade skapat ett par nya arbetstillfällen lokalt.
Hur som helst så är jag både trött och besviken över att få bära ett gäng onödiga reklambuntar till återvinning två gånger i veckan (minst). Visserligen är det inte långt mellan brevlåda och soptunna, men det känns fel.
Känns fel att det förbrukats så mycket resurser i onödan. Känns fel att kasta så vackra och påkostade papper direkt i soptunnan. Känns fel att jag ska behöva jobba gratis för att flytta skräpet från min brevlåda till soptunnan :-)
Troligen kan den fria marknaden inte samordna sin marknadsföring tillräckligt smart.
Här uppe hade det ju räckt med en halvtjock Fjällpost som förmedlar alla extraerbjudanden och kuponger från alla möjliga företag. Vilket hade skapat ett par nya arbetstillfällen lokalt.
Hur som helst så är jag både trött och besviken över att få bära ett gäng onödiga reklambuntar till återvinning två gånger i veckan (minst). Visserligen är det inte långt mellan brevlåda och soptunna, men det känns fel.
Känns fel att det förbrukats så mycket resurser i onödan. Känns fel att kasta så vackra och påkostade papper direkt i soptunnan. Känns fel att jag ska behöva jobba gratis för att flytta skräpet från min brevlåda till soptunnan :-)
Kommentarer
Trackback