Oklokt att inte resa söderut redan idag?

Men jag hade inte packat klart och ville spela Gutgolfen ikväll.

Gick därför en golfrunda på eftermiddagen med Erling, Mats och Jan-Erik J före Gutgolfen.

Vi spelade Köpenhamnare och poäng och slag.

Erling hade en mellandag när det gällde golfen, men han var glad ändå. Här begrundar han sitt utslag på hål 10.

I Köpenhamnaren var ställningen lika mellan Mats, Jan-Erik och mig efter hål 13. Det slutade med att jag vann. Gick dessutom ett slag sämre än mitt hcp. Bästa rundan i år...

Jan-Erik och Erling åt en "Putt i panna" efter rundan.


Därefter var det Gutgolf med Inge som arrangör.

Inge tillsammans med Jon-Anders fru och dotter och en bunt scorekort och sedlar.

Jag fick spela med Stefan, Egon och David nio år (son till Jon-Anders).

Lillkillen Dan var imponerande duktig och vann tävlingen. Stefan kom tvåa och Egon trea.

Visserligen genom att tävlingen avgjordes genom att två spelares resultat lottades ihop efter tävlingen, men ändå...
Hade det varit en individuell tävling hade Dan kommit tvåa och Egon och Stefan hamnat utanför prispallen.


Egon hade Birdieputt efter ett perfekt utslag på hål 6, men det blev ett enkelt Par. Jag spelade uselt och blev turligt nog lottad tillsammans med Johan som också spelat dåligt. Om jag hade blivit lottad med Dan hade jag protesterat. Han förtjänade att vinna!

Nu ska jag sova gott till intesivt diskodunk blandat med balkongskrål och dansbandsmusik nerifrån byn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0