Lysande golf idag!

Jan-Erik J befann sig i zonen i 17 hål och gjorde 42 poäng trots tillfällig otur på hål 13, och trots att han bara gjorde 1 poäng på det artonde... Men han gjorde en snygg Birdie på hål 5 och åtta Par.

Att det gick fel på hål 13 kan ha berott på pratstunden på Tee före utslaget.

Jag vet inte vad dom pratade om, eftersom jag tog en andningspaus i backen upp och njöt av den vackert blommande ljungen.

Jan-Erik K spelade också bra och gjorde 34 poäng. Erling var lite ur slag, men jag gjorde i alla fall 31 poäng.

Bästbollen vann de barhuvade med 48 skapliga poäng mot grabbarna "Headcovers" som slet ihop 40.

Vi ville ge dom en chans att åka hem med lite goda minnen från dagen och föreslog nio hål Greensome eftersom vädret var kanon och golfkänslan fanns i stora mått hos de båda Janerikarna..

Och Erling var nog väldigt sugen på revansch på banan..
Efter de nio hålen fick även jag vara med på bild. Jan-Erik K tog en bild med min kamera.

Jag minns inte exakt hur det gick i den tävlingen, men jag kommer ihåg att vi barhuvade ledde med två slag redan efter hål 1. Jag minns också att vi delade hål 7, vann hål 8 och delade hål 9 och att vi låga lika efter hål 3.

Och Erling var uppvärmd och hade hittat storformen.

Men det måste ha hänt märkliga saker på hål 5 och 6 eftersom vi förlorade med fem slag efter mina papper. Men jag har nog räknat fel...  ;-) eller förträngt...

Förklaringen kan vara mitt usla bunkerslag på hål 3. Vi valde mellan en lång chip från gräs för Jan-E och ett lätt bunkerslag för mig. Det blev ett felaktigt val eftersom jag skyfflade upp massor av sand, men bollen blev kvar...

Av någon anledning har jag lättare för våra stenhårda bunkrar där jag använder klubbans bounce och slår ner hårt och resolut under bollen. Men i en fluffig bunker är det en förödande teknik. Måste nog undvika fluffiga bunkrar eller träna in en bättre teknik...

Imorgon ska jag vara Banvärd. Idag var rondtiden fem timmar. Men utan golfbil är det svårt att upptäcka när tiderna drar iväg och rycka in för att lösa eventuella glapp mellan bollarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0