Kul besök på banan i två dagar .

Mats och Fredrik hade besök av banarkitekten och intresserade delfinansiärer i utbyggnadsprojektet igår och idag.

Igår handlade det mest om möten i klubbstugan och förhandlingar (?) med några ur golfstyrelsen. Men jag tror att dom gjorde en skogspromenad efter regnet för att titta på tomter och layout för nio nya hål.

Idag var det bättre väder och dom kunde spela golf också.
 
Det vore toppen med nio nya hål, några privata stugor uppe på höjderna bakom utbyggnaden av banan och en enkel övernattningsmöjlighet vid parkeringen. En övernattning som kunde byggas ut med gym, SPA, andelslägenheter och lyxig restaurang på sikt.

Så småningom kan det kanske till och med bli ett resmål för vinterturism och inte bara en verksamhet under 3 - 5 sommarmånader. Men hur det ska gå till har jag inga idéer om. Jag har hört några idéer som jag inte förstått .. men jag hänger inte med i vad som är konkreta planer och vad som är rykten eller personliga visioner hos initiativtagarna.

Med mer information så kanske även jag fattar.
Hoppas i alla fall att det går i lås!
Och hoppas att Ernst K inte får för mycket att säga till om...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0