Köpenhamnare på fyra är kul

Speciellt idag.
Vi spelade alltså om 12 poäng per hål.

Ettan får 6 poäng, tvåan 4 poäng och trean 2 poäng. Fyran får 0 poäng.
Om alla får lika resultat så får alla fyra 3 poäng.
Två delar vinsten och får då 5 poäng var. Två delar tredjeplatsen och får då 1 poäng var, o s v...

Idag var det speciellt kul eftersom jag vann på 74 poäng.
Min Bästbollkompis fick hedervärda 59 poäng och blev trea från slutet på den poängen.
Erling kom på pallen med 44 poäng och Käcken kommer igen imorgon (gick nog för lätt för honom igår när han vann rubbet).

Jan-Erik K krossade oss igår. Men idag gick det sissådär.. Men det här utslaget på sista hålet blev lååångt och lte snett.
Jag slog snett upp mot "Uffes kulle" och gjorde ett tursamt Par.

Han ser ut som "The Shark" i sin känguruhatt och har en fruktansvärt kraftfull sving.
Jag blev för något år sedan avundsjuk på hans långa utslag och köpte en likadan driver begagnad. Men jag är fortfarande minst femtio meter kort. Och när jag tar i är jag hundra meter kort...

Men vi får se hur det går imorgon i sol och värme och med lugna svingar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0