Golf utan ryggskott idag...

Spelade med Nigel och Erling i ömsom regn ömsom sol.

Som vanligt spelade vi matchspel scratch mot varandra, slagspel scratch och vanlig poängbogey.


Erling ser avslappnat laddad ut i väntan på start...

Och Erling vann matchen mot mig med 5 upp på hål 15. Men Nigel vann över Erling med 4 upp på hål 16.
Matchen mellan Nigel och mig stod 1 upp till Nigel när vi startade på hål 17 som vi delade. Avgjordes av Nigel genom att han enkelt vann hål 18 med ett bra par trots att tredje slaget missade foregreen till höger...

Slag och poäng vann Erling och jag kom trea i båda. Nigel var bara 1 slag och 1 poäng efter Erling på andra plats.

Nigel spräckte en stor sten i skogen med golfbollen. Rikoschetten missade Nigels knän med någon decimeter och träffade ett träd tio meter bakom...

Stenen före bollträffen....


... och efter. Visserligen fanns där en frostspricka, men ändå....  otäckt tillbud som gick bra.

Och det gjorde Nigels bunkerslag på hål 9.

Elegant svepte han upp den nära flaggan trots regntung sand.

Men nu blir det golfvila för mig, och istället tvätta och packa för en tur till Örebro och Strängnäs. Men jag lägger nog klubborna i bilen utifall... Örebro GK i Lanna är en trevlig bana precis som Strängnäs GK med sina Wasaekar. Där betraktar man inte träden som 90% luft.. Skeppsvirket som planterades på Gustav Wasas tid är 100% trä...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0