Citroen Golf Tour idag...

En klubbvis deltävling för kvalificering till final på Ullna och chans till en golfresa till Thailand om man vinner på Ullna.

Daily Sports arrangerar och Citroen är huvudsponsor.

Idrefjällens GK har varit med i några år nu. Jag tror att tävlingen återkommer eftersom den är spännande.

Många sponsorer är det...

Vi hade kanonväder och kul golf i trevligt sällskap.

På de första två hålen bidrog den längste golfaren med 7 poäng efter en enkel Birdie och ett Par. Bra start för gubbarna alltså. Tjejerna hade otur i starten men kom igen bättre senare.

Maj och Fanny spelade i lag och Jan-Erik och jag i lag. Fanny hade Linn som Caddie.

Här ser ni även Linn i bild. Hon lyckades få bättre skärpa när hon lånade min kamera och knäppte den förra bilden...



Jan-Erik bytte från driver till någon mindre klubba efter hål 12, och jag övergick till att fotografera efter problem med ryggskottsnära attacker. Det började redan på hål 6 där jag tog i för mycket. med andraslaget ... högg till ytterligare en gång på hål 7 och ryggen blev i stort sett ospelbart efter hål 14...

Nu fick J-E bära hela bördan de sista fyra hålen. Inte kul efter en start med 23 poäng på första nio i vår Bästboll.

Men det gick sakta i tävlingen (rondtiden blev nog drygt fem timmar för de flesta) och det fanns ibland gott om tid för fotografering.

Inte fullt på parkeringen, men nästan.

Och hur gick tävlingen?
Alla har inte spelat färdigt än och man sitter i må grupper och väntar.

Inge, Anders, Sjövild, Ella-Greta, Egon och Björn tillsammans med en doldis väntar.

Publik i avslappnad förväntan...

Jesper ser ut att ha Kilt som en riktig golfare från Scottland. Tufft!
Fattas bara en hårig rävpung för peggarna, markeringsknappen och reservbollen... :-)

Jag knäppte bilder på de som fick pris men har dåligt minne

Kerstin och Inge fick pris.


Jesper och Simon fick pris.Jesper tar sig åt huvudet för en missad putt eller liknande... men inte har han Kilt. Han har ett par uppkäftigt rutiga "longshorts".

Men farsan var värst idag! Göran får åka till Ullna tillsammans med sin spelkompis Henry och klubbens pro Fredrik. Gissa om det var populära segrare!
 
Jesper på kansliet till vänster, och grabbarna från Daily Sports till höger, lyssnar på Görans föredömligt korta tacktal.

Kul Göran! 43 poäng gjorde Göran och Henry.

Utom tävlan deltog två ynglingar från Hagge GK. Den ene sköt 36 poäng och den andre 38 poäng. Tillsammans blev det i Bästbollen svårslagna 48 poäng....

Haggegrabbarna. Han till vänster bad om ursäkt för att han nästan prickade Fanny och Lina i huvudet på utslaget från hål 13. Vi var då på hål 12 och han hade slagit låååångt men lite snett.

Men det gick bra och då är man extra glad och lättad. När han så småningom mötte oss i sin vandring efter bollen så tyckte vi alla att ursäkten var kul:

-Jag visste inte att hålen låg så tätt här....

Trots att han nyss spelat hål 12 och var på väg tillbaka. Årets mest annorlunda ursäkt...
Men sånt händer i golf.
Jag är mer bekymrad över att de övriga tre i bollen inte hade koll och ropade FOOOORE!

Jan-Erik och jag slet ihop 15 poäng på sista nio efter att jag streckat de sista fyra på grund av ryggen. Mitt ryggproblem störde även Jan-Eriks spel tyvärr. Men 38 poäng blev det. Så med massor av tur och flyt i början så blev det sorglig och smärtande otur på slutet. Aj!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0