Tjatigt härlig skidåkning...

Men visst är det kul för de som bokat en vecka för familjen och bara kunnat hoppas på bra väder...
Och lycka för mig som bor här. Soligt och ett myller av glada turister.
 

Mobiltelefonerna ringde och fotograferade hela tiden.
 

Jag hade kameran med mig, men hade inget nytt att visa tyckte jag. Dessutom upptog skidåkningen min tid. Jag hann hälsa på Classe, som numera har tystgående fyrtaktare i sin gulliga minibana. Men eftersom det hela tiden kom barn och föräldrar som ville åka så ville jag inte störa.


Åkte några åk till och försökte ligga lågt och vinkla in kanterna för att få lite fysisk nytta av dagen. Inte bara sol och frisk luft. Lite jobb för lårmusklerna också.


Hemma igen hittade jag senaste numret av Svensk Golf i brevlådan.

Bläddrade i den på balkongen och njöt av solen.

image573

Efter några timmar av svettig skidåkning i minus 4 och sol kunde man sitta med bar överkropp och sola på balkongen efter skidåkningen (After Ski)

Hittade en tävling i Svensk Golf som låter kul. "Designa ett hål på en golfbana och vinn en resa till Skottland!"
image574
Här ska man rita in hål 15.

Kul tycker jag. Det ska jag göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0