Tänkte åka utför i nysnön idag.

For därför upp till Idre Fjäll trots mulet och lite yrsnö.

Men mina obefintliga muskler gör att jag ibland blir lite öm i ryggen. Bara lite varningssignaler. Lite så där som det ibland brukar kännas innan man får ett rejält pang i ryggen. Även om det inte hänt på många år nu, så är jag försiktig när signalerna kommer.

Parkerade bilen och tog en rakryggad promenad för att titta lite på folk och fascineras av snömängderna i väntan på att någon skulle bestämma mig. Åka skidor eller åka hem och tvätta? 

En pytteliten ojämnhet i all snön gjorde att ryggen skickade ett kort men tydligt tips. "Spara på det nöjet, och sköt om mig - och dig."

Eftersom det är också är ett stort nöje att ha det mesta tvättat, och lite bättre ordning hemma, så blev det ingen skidåkning.

Men jag linkade vidare en stund och tog några bilder. Hittade en snuvig ängel som hade kraschlandat på taket till sporthallen någon gång sent i går.
image466
Snuvig eller ledsen. Inte vet jag. Men det såg ändå ganska mjukt och bekvämt ut där uppe på kanten.

Centrumanläggningen med många olika byggnader såg nästan mer ut som en massa olika snö än byggnader.
image467

Husvagnsparkeringen används kanske flitigast längre fram på säsongen.
image468 
I annat fall kunde man nog ha stått där med snöslunga och skyffel och erbjudit sina tjänster...
... men den tanken slog mig först nu. Nu när jag är hemma och plockar bland smutstvätten, och ryggen ler och viskar: 
 "Bra Uffe. Jag mår kanon nu, och snart får du känna hur gott det luktar med allt rent som du har producerat utan att bli svettig eller få träningsvärk."

Blir nog skidor imorgon. Oavsett väder. Jag tycker att träningsvärk är en skön värk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0