Kanonväder för skidåkning idag.

Och det blev skidåkning på Idre Fjäll.

Ett strömavbrott i byn och på fjället ställde till en del problem. Som tur var slapp jag sitta still i en lift under avbrottet.

Jag åkte på lite längre skidor idag och kunde variera åkningen lite mer. Mina kortare carvingskidor går som på räls och är nästan omöjliga att välja svängradie med.

Tog ett par bilder från toppen på Västbacken.
image491
Det började komma en del moln från den norska sidan. Burusjön syns i alla fall bra.

image492
Städjan ligger inramad av skidanläggningarna på Idre Fjäll och Fjätervålen och bilvägen upp till Nipfjället.
Skandal att den nuvarande regeringen inte tillåter en sammankoppling av de två skidanläggningarna över Städjan!

Men den regeringen har ju så många andra skandaler att brottas med...

Hälsade på hos Classe en stund och kikade på hans nya miniskotrar. Tysta fyrtaktare med mera klös..
image493
Här är det kö på startlinjen.

Alldeles före lyckades en dansk mamma välta när hon skulle assistera sin lilla dotter runt banan. Båda klarade sig oskadda och skotern var hel. Pappan fick allt på film. Efter den vurpan körde dom extremt sakta de återstående varven.

Skönt med en härlig dag i skidbacken!

Kikade in på Sporthotellet efter backen. Leffe var i Stockholm för att hämta en grupp, Annki skulle iväg på en taxitur till Sälen, en buss varmkördes och den tredje var på vift någonstans. Den fjärde var nog i Flötningen eller på väg.

Jag får nog vänta till lördag innan jag får chans att fotografera den nya bussens härliga reklamdekor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0