Härlig skidåkning idag!

Massor av sol på förmiddagen och nästan decimetern nysnö sedan gårdagen.

Kunde åka lite varierat eftersom det fanns några mjuka partier utanför pisten på sina håll.
image571

Och efter lunch blev det till och med lite tendens till pucklar i ost. I alla fall lite...

I övre västbacken är det inte lika trångt som det varit förr om åren. Det är i alla fall det intryck jag får.
Jag anar att många tycker att det inte lutar tillräckligt, men det gör det (om man åker carvingskidor på skär)...

image572

Idag var det dock inte läge att göra det, eftersom det fanns alla varianter av skidåkare glest utspridda över hela backen. Men det är kul att åka som förr också. Och då menar jag för några år sedan, inte för många år sedan.

Min skidåkning är ungefär som min golf. Jag vet exakt vad det handlar om, men har svårare att tillämpa det. Och det är väl därför det är så fascinerande. Man kan hela tiden förkovra sig, lära sig att acceptera sina begränsningar, och försöka bli bättre på höja sin lägstanivå.

Men golfen är mer mental, och utförsåkningen är mer fysisk.
Golfen är mer social, och utförsåkningen mer egoistisk.

Efter skidåkningen behövs därför "After ski" för att komplettera för den sociala bristen. Efter en golfrunda kan man samlas en stund för att räkna scoren och kanske diskutera några fantastiska slag, puttar eller skratta över ett omöjligt läge i skogen, eller en ovanligt effektiv psykning på hål 5...

Efter skidåkningen har man liksom inte mycket att prata om.
"Såg du min tredje sväng i Svarten brant? Där hade jag verkligen grepp."  Nej, den sortens delande av erfarenheter från dagen förekommer av naturliga skäl inte när man åker skidor.

Så för att göra det hela till ett mer socialt nöje så finns After Ski... :-)

Men nu åker dom skidor runt slottet!  Det måste jag följa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0