Går på pumpen hela tiden...

Fick litet paket från syrran idag med den bränslepump som BILTEMA hade identifierat utifrån min bild och bilens regnr.
Men oj vad liten och annorlunda den var...

Efter diverse samtal hit och dit så fick jag hjälp från Hansson Motor i Mora som faxade en sprängskiss pa allt som döljer sig under det jag ser utifrån.
image507

Så nu har jag stora förhoppningar. Åtesrstår bara att se om BILTEMA har den i lager till bra pris.

Om inte dom och jag är fel ute igen, så finns den. Och priset är blygsamt jämfört med orginalpumpen.

Alternativet blir att söka på skrotfirmor runt om i landet.

Jag läste Jonas blogg om att hålla sig i trim med stavgång. Nu har jag en del promenader utan bil och stavar som skulle kunna kallas "pumpgång". Bra för pumpen tack vare en krånglande pump...

"Den ena pumpens död är den andra pumpens bröd" heter det ju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0