Arkeologiborsten viftar försiktigare ibland...

... men borstar nyfiket ivrigare...

Hittade ett brunt kuvert med bilder från ett barndop. Stora bilder i svartvitt. Flera stycken.
Lyfter försiktigt ut en av bilderna och lägger den på mage i scannern.
image489
Anna kramar Per. Han undrar varför han har lika klänning som Anna, men fint är det.
Pappa Ulf och mamma Anki vid barnen.

Stående är mormor Karin, farmor Birgit och morfar Rune.

Grattis till Anna! Grattis på födelsedagen imorgon.

Anna föddes på Brittish Hospital i Paris och var ganska blå i starten såvitt jag minns. Fick bara titta och inte röra när hon visades upp i en mjuk och vit filt (handduk). Per föddes i Avesta och spjärnade emot mycket när jag fick hjälpa till att väga honom, såvitt jag minns..

Nu slutar jag sortera för idag.
Nog med personlig nostalgi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0