Och klimatet verkar OK

Jag har engaerat mig en del på olika håll eftersom jag är nyfiken.

Men även om jag inte förstått allt om infraröda våglängder och i vid vilka våglängder koldioxidmolekyler påverkar, så har jag varit väldigt skeptisk till att industrialismen påverkat klimatet på jorden.

I och för sig låter det inte otroligt om man tänker på hur mycket som hänt de hundra senaste åren.

Men som sagt, jag är fortfarande väldigt skeptisk.

Om någon hade påstått att de svenska femtioöringarna blev för många, och orsakade finanskrisen i världen, så hade jag varit ännu mer skeptisk. 

Men jag är nyfiken.
Och jag har hittat några sanningar...

Politiker är beroende av röster för att få kliva in i maktpositioner.

Media behöver läsare, tittare eller lyssnare.
Medias rapportering påverkar oss.
Media är skickliga på att förstå hur vi påverkats och vad som "går hem".
Och politikerna läser. tittar och lyssnar.

Och politikerna får våra röster efter att media påverkat oss och politikerna anpassat sig.

OBS! Det här gäller inte i kommunalpolitiken, där är det mer komplicerat, men när det gäller världspolitiken så fungerar det. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0