Nyfiken inför morgondagen

Imorgon blir det en spännande dag.

1.  Ska få ett svar från Oxelösunds kommun om hur beslutet togs när min mamma plötsligt måste åka tåg till Örebro.
Finns dessutom inte tåg hela vägen. Rollator, taxi, rollator, buss, rollator, tåg, tågbyte, rollator, tåg, rollator, buss, rollator, taxi... Kul att tänka sig en 96-årig gammal tant halka omkring i snön mellan alla byten om det går bra.

Självklart tycker kommunen att syrran och jag ska ställa upp för mamma precis som förr..
Men lagen handlar inte om annat än min mammas egna möjligheter och funktionshinder.
Att sonen bor i Idre, att dottern nyligen brutit armen på ett besvärligt sätt finns inte med i lagtexten.

2. Det ska också bli spännande att höra vad Jan-Erik tycker om lämplig terapi för min SAAB..

3. Och det ska bli väldigt spännande att käka lunch på Njalla med Angela och Arne.
Mina förväntningar har hittills överträffats varje gång.

4. Vore kul att få svar om vad som försenar Idre Golf Ski & Spa. Det saknas tydligen ett undertecknat avtal.
Men varför då? Alla är ju överens om att det är ett intressant projekt om det lyckas?

Jag har frågat Mats om förseningen handlar om de delar av avtalet som rör ansvaret och ekonomin för  driften av banan under byggtiden. Men jag får inga svar, bara kopia av pressreleaser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0