Ny nyhet..

Gävle missade att bli årets "kulturstad" hörde jag nyss. Finalen står mellan Umeå och Lund om jag inte hörde fel.

Men visst hade "Herr G" kunnat bli ett trumfkort i en final. Även om han numera bor i Idre.
Fick en målning av herrn i fråga som tack för hjälpen med lite av varje.



Här hänger den tillfälligt vid sidan av en blyertsteckning som jag gjort av min son Per, en jättetjusig ram runt en olja av Denes Perger som föreställer tåget i Jardin d´Acklimatatation i Paris där min dotter tillbringade delar av sitt första år. 

På skåpet till vänster står en färglagd gipsfigur som föreställer en rökande zigenare. Troligen någon sorts reklamfigur från förr...

Kanske Älvdalens kommun ska ansöka om att bli kulturkommun något annat år. Hagströms, Samer, Larz- Kristerz, Porfyr, eget språk, och en massa annat.  
Nationalberg i kommunen också.. ;-)

Det borde räcka långt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0