Lite snuvigt slut på 2008

Därför blir det en lugn hemmakväll framför TV:n i väntan på att det ska braka loss nere i byn.

Den enda aktuella bild jag kan visa så här långt är en nytagen balkongvy..


Kallt ute fortfarande. Minus 23 på morgonen och minus 19 nu. Lätt molnighet men ingen nederbörd.
På fjället är det inte så kallt (några få minusgrader). Och snön ligger halvmeterdjup.

Och plusgraderna, stormen och orkanvindarna i norr har vi sluppit. Här är det alltså lugnt, kallt och fint.
Vi bor i ett bra läge med långt från Atlanten och långt från Östersjön. Nästan inlandsklimat på den skandinaviska halvö där Golfströmmen vänder.


Kommentarer
Postat av: Ann Kristin Sjøvold

Takk for fine stunder med å lese bloggen din Ulf! Ønsker deg et riktig godt nytt år.

2008-12-31 @ 14:56:43
Postat av: Ingemar Axelsson

hej alla gamla vänner i Idre!

Kul läsa Ulfs bloggar, jag har fortfarande hjärtat kvar i Idre!

I dag spelade jag första rundan med vintergreener på S:t Arild.

Någon grad kallt, usch då!

Kram på er och gott nytt år!

Ingemar

2008-12-31 @ 19:56:46
Postat av: Ulf

Ett jättegott och nytt år önskar jag er alla!

Golf nu? Visst vore det kul, men med sol och massor av bra skidföre så finns det annat som lockar.



Men visst kan jag förstå en golfentusiast som har möjlighet att skicka iväg bollar även den här årstiden.



2008-12-31 @ 20:12:50
Postat av: stefan

gott nytt år ulf önskar stefan och pipis

2008-12-31 @ 22:06:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0