Glömde berätta om kul saker idag..

Jag hälsade på hos Arne och Angela, tittade in på Sporthotellet, som har en stor grupp på sextio personer boende redan nu, och jag hälsade på hos Leif och Anki.

Ingen kamera med, men jag återkommer...

Arne har sålt samtliga tavlor som han ställde ut i Gävle. Förvånar mig egentligen inte.
Men jag undrar hur ofta det hänt att en levande konstnär sålt allt som visats trots påfyllning?

Nu får han ligga i för att ha något att visa i Sveg i vår. Men det är nytt på gång. Typiska  "G"-målningar, men nytt och spännande. Jag har tittat in i ateljen lite då och då, och Arne välkomnar alla att titta in.

Sporthotellet har fått en helt ny entré innanför ytterdörren, i matsalen, receptionen, lobbyn, och blir ett riktigt bra tillskott för Idre. Med taxi och bussverksamheten inpå knuten så blir det här spännande och ett klart lyft för norra delen av Älvdalens kommun. Lite i skymundan av Larz Krizterx  just nu, men det struntar besökarna i.

Ska efter nyår göra en annons om boende, aktiviteter, bussresor och taxi tillsammans med Sporthotellet och Idrefjällens Buss och Taxi.
En annons för golfare. 

Kul med samarbete utan krav på kommunalt dirigerat samarbete.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0