En dag utan överraskningar... nästan...

Inget som kan illustreras med bilder dock.

När jag sent på eftermiddagen satt hos tandläkaren och väntade på nästa steg i försöken att renovera så ringde mobilen.
Det var Putte L som undrade om jag ville ta hans plats för att åka på vänortsbesök till Schönberg i Tyskland.
Älvdalens kommun har sedan många år någon sors utbyte. Och Putte hade insett att den begynnande flunsan nu gjort det omöjligt för honom att åka.

Jaha sa jag. När är det?
Imorgon svarade Putte...
Jag funderade en knapp tusendel av en sekund, och några hundradels sekunder senare insåg jag att jag inte borde tacka ja.
Hade jag suttit hemma när Putte ringde så hade jag bett om två minuters betänketid för att kolla om jag hade strumpor, kallsingar och annat redo för en liten tripp till Tyskland. Och troligen tackat ja.

Men nu är jag glad att jag tackade nej. Trots att tandläkarbesöket är över utan större men, och trots att jag troligen har möjlighet att packa en väska på en kvart för att överleva en tvåveckorsvistelse ute i Europa eller någon annan världsdel.

Men jag är glad att jag tackade nej till utbytesresan eftersom jag inte vet vad det är som ska bytas..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0