Bandy, min hemmasport...

... men inte så TV-mässig tyvärr.

Jag är uppväxt med bandy i Oxelösund.
OSK spelade i näst högsta divisionen år efter år och kvalade något år till högsta serien.
Parling, Becka och några lirare till minns jag.

"Heja Parling skjut som satan, genom buren ut på gatan" så lät det när Oxelösund spöade ärkerivalen Nyköping med åtta mål mot ett - i Nyköping. Gissa om en knatte med stolt pappa vid sidan mådde bra då. Blev kanske skönt hes efteråt, men det minns jag inte.

Nu ser jag ett derby mellan Bollnäs och Edsbyn på TV1. Kul faktiskt!
Edsbyn ska vinna klart, men Bollnäs har hemmaplan och fullsatta läktare. Och ställningen är 1 - 1 efter första halvlek.

Bilden från ett tidigare tillfälle och lånad från Aftonbladet Sport på webben.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0