Sista Banvärdspasset för i år...

... och ingen golf för mig idag. Men imorgon ska jag spela minst 27 hål. 

Rondtider är ett ständigt diskussionsämne. Men på Idrefjällens golfbana handlar det inte om att jaga runt golfare på någon sorts idealtid.
Det handlar mer om att förhindra köbildning på Tee och oväntat långa rondtider.
Vi vill inte att de som bokat starttid klockan 14 ska behöva spela en rond på fem och en halv timme när de som bokat klockan 10 kan spela utan stress på fyra och en halv timme. 

Den som är fem minuter sen till första Tee missar sin golfdag eller får hitta en ny tid några timmar senare..
Vi har nio minuter mellan bollarna från start.

Trots det tycker många att det är OK att vänta in bakomvarande vid fikapausen trots att det kanske är mer än nio minuter sedan framförvarande slog ut på hål 10! 

Maj, Agneta och Ted-Anders gick ut och spelade samtidigt som jag avgått som Banvärd.

Maj kallade mig papparazzi och slog ett bra andraslag mot green. Knäppte tidigt för att få med bollflykten.


Agnetas snygga andraslag lyckades jag fotografera i ett senare och med fotografiskt läge.

Även om jobbet som Banvärd var avslutat så var jag lite nyfiken på vilka som var på väg in på hål 18.

Tomt ser det ut som. Troligen en boll som inte har någon boll som trycker på bakifrån. Och som i sin tur har en boll som håller sig diskret i bakgrunden för att inte stressa trots kö bakom.

Och rondtiden ökade sakta och obevekligt  från 4 och 35 till 5 och 10 för bakomvarande. Kanske 5 och 30 och missat inköp på ICA för många andra längre bak.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0