Regnig golf idag

Och en intressant golf.

Först matchspel mot Simon i Sommarcupen. Vi hade Nigel som sällskap i bollen.
Simon hade en buss att passa för att åka till skolan i Mora, men 18 hål skulle vi lätt hinna.

Matchen slutade oavgjort och Simon ville hellre skjuta på särspelet än springa ut och stressa på hål 1 efter att redan ha varit småstressad på hål 18. Jag vann alltså hål 18 vilket räddade oavgjort. Intressant med spännande matchspel!

Vi får arrangera en lämplig form av särspel senare...

Simon var ett par decimeter från Eagle på hål 16 och gjorde en enkel Birdie, och eftersom Nigel var med så var det värt en flaska vin. Men Simon är bara sjutton år så Nigel skänkte honom ett trepack fina golfbollar.
Träffbilden på greenen på hål 16 var värd att fotografera.



När vi passerade "Havet" på hål 16 kunde vi njuta av Tronds jobb med att fixa en "Havsvik". Snyggt jobbat. Nu kan man ju studsa upp en macka även den vägen.


Fick även bild på en glad grodman...

Och han lät precis som "Grodan Boll" när han vinkade och hejade...

På vår väg tidigare hände lite kul saker som jag måste fotografera.

Nigel i sidovattenhinder på hål 6...

Det löste Nigel med kraft och god teknik. Han blev inte ens fuktig...

Efter den rundan gick Nigel och jag de nio sista hålen med Ann och Jan i "tillfälligt lokalt regn" som förföljde oss runt banan utan paus...

Vi spelade en Köpenhamnare.
Är man fyra så spelar man om 12 poäng per hål. Och eftersom man oftast spelar med olika hcp så är det poängen på hålet som avgör hur man placerar sig för att få "Köpenhamnspoäng". Får man noll poäng på hålet så kan man hoppas att fler får noll poäng på hålet. Om alla får noll poäng så får man alltså 12/4 =3 poäng alldeles gratis.
Men ställningen mellan de tävlande blir ju oförändrad. Alla förlorade och ingen vann.

Prispallen efter avslutad Köpenhamnare över nio hål:

Nigel för Silver.                        Jan för GULD.                         Ann för brons

Och jag fick vara med på bild.


En snäll golfare passerade och ebrjöd sig att fotograferal det plaskvåta gänget som hade tydliga problem med kameran.

Men jag fick faktiskt med alla mina konstiga bilder där kameran smygöppnade sitt automatiska linsskydd, pep, och blixtrade en gång i onödan...som om den var trött på allt regnande eller hade slut på batterier.

Bra gjort av en fuktig och batteritrött kamera tycker jag.. och nu verkar den fungera bra.
I fortsättningen får kameran bara följa med i en regnrocksliknande och tät plastpåse...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0