Imponerande golf idag!

Birger och jag fick sällskap av Joakim och Marco.

Marcos fru Mikaela kånkade runt med lille Sackarias (vet inte om jag stavat rätt) i en bärsele.



Joakim började rundan med 6 Par i rad. En talang med cirka 8 i hcp och en härlig distans till sitt golfande.

Efter åtskilliga Birdiechanser som resulterade på hål 12 så avslutade han med ett inspel som var en halvmeter för kort på hål 18 och backade ner i bunkern istället för att rulla in mot flaggan. Birdiechansen var solklar så länge bollen flög, men det blev en Dubbelbogey efter en ovanlig mesig :-) första putt.

Men det var nog bra. Hade han gjort Birdie där också hade det blivit 41 poäng! Nu blev det 38 poäng och en sänkning.
Marco sänkte sig igår och är också snart ner på singelhcp.

Kul för Birger och mig att få spela med två så trevliga talanger. Ibland kändes det nästan som att ha fått chansen att spela en ProAm-tävling...

Men både Birger och jag spelade under vår förmåga. Jag mest under min under de första nio, och Birger mest under sin under de sista nio.

Men tack för uppvisningen och trevligt sällskap! Man blir inspirerad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0