Golf och solförmörkelse idag.

Idag var det ont om lediga tider så jag fick hasta ut direkt efter ankomst för att slippa vänta i två timmar.

Men vilken trevlig boll jag hamnade i! Det var sex ungdomar från Örebro som spelade en tävling om vilka som skulle stå för matlagningen inför kvällen. Jag spelade tillsammans med den första trebollen.


Jag vet inte om dom slapp stå för matlagningen, men jag är övertygad om att det hur som helst blir läcker mat ikväll.
Sara slog för det mesta rakt och långt. Maria slog långt och oftast rakt. Kul att se hur ungdomar kan spela med en riktig golfsving.
Magnus slog en spoon 240 meter med lagon draw ett antal gånger. Men ibland hookade han den våldsamt. Om den killen spelar banan med järn-7 och kortare så sänker han sitt hcp rejält på två dagar.

När vi var på 12:ans Tee fick jag se att vi hade haft en halv solförmörkelse. En lagom tunn molnsky och mina solglasögon gjorde att jag såg en sol som till ungefär en femtedel var täckt av månen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0