Golf med två trevliga damer idag.

Jag ringde Erling som varit lite fast framför OS-TV, de senaste veckorna, och bokade in oss på en ledig tid med en annan tvåboll.

Det visade sig vara två trevliga damer från Vaxholms GK respektive Samueldals GK.
Vi hamnade ganska snabbt i kö bakom framförvarande och hade tid att prata och fotografera lite.

Det visade sig att Rita och jag hade träffats för några år sedan när "Singelgolfarna" hade en tävling i Idre.
Troligen jobbade jag som Banvärd den gången. Men jag minns att jag tog en del bilder även då...

Rita och Inger spelade en slaggolftävling om vem som skulle bjuda på middag. Båda hade väldigt fina svingar som vi gubbar borde försöka ta efter. 

På hål 7 fick jag nästan möjlighet att fotografera ett nytt vattenslag till min samling. Men Ritas boll låg torrt i vattenhindret.

Bra räddat!

På hål 16 dök renarna upp och det blev lite fotopaus eftersom bollen bakom inte hade hunnit ifatt.

Där smet dom över till hål 15...

Vi hann se att dom trippade bort och la sig i bunkern på hål 15.

På hål 17 fick vi se ett kanonbra utslag!
Inger placerade bollen tre meter från hål. BIRDIEPUTT!

Så här efteråt måste jag be om ursäkt å mina och Erlings vägnar.

Vi störde Ingers fokusering genom att jag tog upp kameran och Erling puttade efter att Inger hade kollat in linjen..

Och som hon hade hittat linjen. Varje grässtrå var kartlagt.. ;-)

Och då går Erling emellan med sin bogeyputt.

Men han är noga med att inte trampa i Ingers puttlinje.

Och jag fortsätter att ta suddiga fotografier...

Men det blev ett enkelt Par för Inger.

Hoppas att hon inte förlorade en middag på grund av mitt och Erlings beteende vid greenen.
Jag glömde fråga vem som vann....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0