30 hål golf idag med Ove och andra...

Först 12 hål matchspel med Ove. Vi behövde värma upp innan vi skulle spela med Jan och Ann senare på eftermiddagen.

Vi fick sällskap i bollen av två trevliga killar från Arlandastad Golf som inte kunde spela på hemmabanan på grund av SAS Masters...

Jag tog bilden på Erik, Bertil och Ove när vi hade spelat 12 hål och lämnade killarna för att äta och ladda inför nästa runda.

På tal om att ladda. Erik drog drivern rakt fram på hål nio och hade en kort wedge kvar till green.

Kul killar med bra klipp i golfsvingen... och tittar inte upp...

Oves och min match var jämn och det var "All square" efter elva hål.

På hål 3 var det tuffa tag. Vi missade båda green och jag lobbade i koppen för Birdie och Ove puttade så här nära från Foregreen för Birdie (eller var det kanske en chipp, jag minns inte)...

Men Ove vann matchen på hål 12.

När vi därefter spelade med Jan och Ann så fick jag tillfälle att fotografera ännu en chipp i koppen.

Jag tror att det var på hål 1. Enligt mina anteckningar så gjorde Jan Birdie på det hålet.

Vi gick ut halv fyra på eftermiddagen och fick spela i ett underbart golfväder. De sista nio hålen i en härlig kvällssol som gör gräset grönare och skuggorna längre.

Här står vi och väntar och njuter på Tee till hål 12.

Hål 12 kan se grymt besvärligt ut från Gul Tee om man är osäker på svingen...

Vi spelade Köpenhamnare, och Ove kom fyra från slutet och jag tog silverplatsen. Ann snodde bronset framför näsan på Jan. Skämt åsido... Ove spelade stundtals grymt bra och tog alltså hem segern.

Men imorgon blir det en ny Köpenhamnare...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0