27 hål idag igen, men nu i trevligare väder

Första 18 hålen spelade Anki och Gunnar mycket bra, och jag fungerade inte alls...

Anki var på väg mot en ny 40-poängare, och valde "Tigerline" på hål 18 men det perfekta utslaget bromsades av några grenar i björken på toppen till vänster... därefter blev det svårt, men hon hade ju redan 36 poäng. Två Birdies på sista nio...

Vi tog paus medan vi funderade på om vi skulle gå nio hål till från röd Tee, så åt jag en macka och en korv.

Trond kom förbi för en liten pratstund och han frågade vad jag hade sysslat med på hål 9 efter utslaget på hål 10... den befogade frågan i kombination med mackan och korven gjorde att jag plötsligt kunde slå bollen lite bättre med en lugnare sving nästa nio hål. Tack Trond! Ibland kan man få en lektion både enkelt och billigt av den mannen.

Att det känns lättare från röd Tee, och att Gunnar valde att spela enbart järnklubbor bidrog kanske också...

Första rundan gjorde jag 22 poäng på 18 hål. Andra rundan gjorde jag 23 poäng på 9 hål...

Imorgon är jag Banvärd och vet fortfarande inte om jag kan disponera golfbil. Utan den blir det svårt att få någon överblick och kunna hjälpa till vid köbildning eller smidiga genomsläpp vid behov.

Idag tittade jag på bokningen före oss och såg utslagen på hål 1. Då sa jag till Inge som var starter att vi skulle slå ut på hål 6 efter en och tio och att hela rundan skulle ta fyra och femtiofem.

Vi slog ut på hål 6 efter en och tolv (men då hade bollen framför oss varit lite tillfälligt i skogen på hål 5) och rundan tog fyra och femtiofem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0