27 hål idag

Först en komplicerad tävling med Jan, Ann och Angela.

Vi spelade Köpenhamnare, Bästboll match herrar mot damer, Bästboll match hemmalag mot bortalag och individuell Poängbogey... förutom att var och en försökte hitta ett bra eget spel oavsett alla tävlingar.

Ann vann Köpenhamnaren klart. Hon var i klar ledning redan efter nio hål, och det var ju inte så konstigt eftersom hon spelade suveränt och hade 25 egna poäng i Bogeytävlingen!!!

Bästbolltävlingarna var spännande och avgjordes på hål 18.

1/0 till damerna men också 1/0 till bortalaget, eftersom det var Ann som vann hål 18.

I Poängbogeyn började jag bra med 20 poäng efter nio hål, men avslutade sämre. Men jag kom tvåa på 34 poäng. Ann vann på 37 poäng.

Tävlingsfokuseringen gjorde att jag inte hade tid att fotografera. Jo en gång...

På hål 12 mötte vi Anders H som spelade hål 13 genom att utnyttja fairwaybunkern på hål 12. Men det såg ut som att det gick bra. Han svepte iväg bollen i rätt riktning och med bra fart...

Efter lite god mat gick Ann, Jan och jag nio hål till.

Ann hamnade i bäcken på hål 6 och bjöd på ett vattenslag i den begynnande skymningen...

Min kamera tar suddiga bilder när det är dåligt ljus och stressiga situationer. Kan bero på fotografen...

Ann fick upp bollen, men blev lite smutsig på byxorna och glasögonen...
Och jag tackar för en ny bild till min samling av vattenslag.

Imorgon blir det kul golf igen! Nittiofemte rundan för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0