Valderama!

Erling och jag spelade en ny runda på Valderama idag.

Första nio hålen gick katastrofalt dåligt för mig. Det gick inte så bra för Erling heller, men vi får skylla på att Cirkus Cirkör hade träning inför kvällens uppträdande i sporthallen. Det är inte så lätt att koncentrera sig på golf med hög musik, vacker sång och en massa jonglerande och frivoltande ungdomar i bakgrunden...

När dom tog lunch gick det lite bättre. Vi borde nog ha bett att få rabatt på första timmen, men vi har ju bra rabatt ändå som klubbmedlemmar...

Jag förbättrade mitt resultat med 31 slag!  Men det beskriver bara hur illa det gick igår.
Erling förbättrade sitt resultat med 9 slag och vann igen!

Nästa gång vi spelar ska jag i smyg ställa in datorn så att jag får 20% längre slag... men berätta inte det för Erling.
Man kan ställa in allt från 0 - 30% längre slag. Man kan också ställa in vindstyrkan och hur hårda respektive snabba greenerna är. Jag kanske skulle manipulera vindstyrka och hastighet på greenerna också.... i smyg..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0