Valborg.

Under de år jag bott i Idre så har jag käkat varmkorv, tittat på elden, lyssnat på vårtal och träffat en och annan bekant. Och tjoat över fyrverkeriet.
De första åren ägde firandet rum på en sopstation i utkanten av byn, på senare år har det ägt rum nedanför kyrkan mitt i byn.

I år fastnade jag framför TV´n och såg vårfirandet från Ulvön. Lite på grund av surströmmingen, men mer på grund av traditionen att elda upp en uttjänt båt, och mest på grund av folkmusiken...

Men firandet i Idre kan jag kanske se från balkongen. Inte varmkorven och brasan, men kanske röken och fyrverkeriet.

Röken fick jag på bild...
image737

Kanske jag kan få med delar av fyrverkeriet också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0