Heja LHC, hur det än går...

Första perioden bjöd inte på någon höjdarhockey.

Undrar om klädseln har betydelse? Ljusa kläder syns mindre än mörka på en vit is...

Kanske man skulle köpa ett helt nytt hockeylag med helt mattsvarta kläder från topp till tå. Med djupröda stripes i någon metalliclack. Skojar nu, men det beror på att jag ibland ser på olika bilbyggarprogram på Discovery.

Hur som helst så är ställningen efter en period:

Linköpings HC
Jag kan passa på att berätta om min egen hockeykarriär som knatte i Oxelösund. Vi spelade utomhus där det nu finns ett stort stålverk.

Snabb kille på skridskor fick spela i kedjan. Men ingen hade berättat att det fanns offside. Så jag fick flytta ner och bli back. Men ingen hade berättat att jag då skulle ha en annan roll, så jag blev målvakt så småningom. Sista utposten och sista chansen på den tiden.

Första skottet mot mig kom med en rackarns fart, men jag fick plockhandsken på plats som en ren reflex. 
Och i sista sekunden lyckades jag rycka undan handen och den stenhårda pucken satt i krysset.... det kunde ju ha gjort ont att ta den trodde jag. Minnst inte vad vi hade för handskar då, men knappast samma madrasserade fiskhåvar som idag.

Det blev slutet på min hockeykarriär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0