Golf igen...

Erling och jag spelade Valderama en tredje gång.

Den här gången testade vi inställningarna i datorn för att få rätt längd på slagen innan vi började.
Jag hade tänkt lura Erling genom att lägga på 20% på mina slag, men han upptäckte mitt försök... men främst berodde det nog på att jag ville spela ärligt.

Vi slog ett antal slag var från Tee på första hålet med en järnsjua, och la på lagom procent för att få den längd vi brukar ha med den klubban.

Lite krånglig procedur, men man gör det genom att begära en Mulligan efter varje slag och därefter backa tilbaka till omstart av banan och justera procenttalet och prova igen... Så gjorde i alla fall vi.

image682
Bilden är kopierad från tillverkarens hemsida. Grafiken på bilden visar en senare version med mer fotorealistisk grafik, men den som finns på Idre Fjäll duger gott.

Det visade sig så småningom att vi borde ha nöjt oss med att lägga på 10% istället för de 20% som vi valde.

Men visst kändes det mer realistiskt med påslaget som vi gjorde. Slice och hook blev tydligare. De korta järnklubborna landade på riktigare avstånd men drivarna blev några meter för långa när vi fick bra träff.

Nästa gång spelar vi med 10% påslag. Och Erling vann igen. Främst på grund av suveränt närspel och bra puttar.

Men i helgen blir det golfsimulatorpaus för min del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0