Golf för folk?

Golfen blev en folksport i Sverige men utvecklas nu i två riktningar.

Superlyxiga banor och klubbhus för få driver på i den ena riktningen, men bra golfbanor för många kämpar vidare i den andra riktningen.   Om det växer eller krymper är svårt att svara på. Det beror ju på hur och vad man mäter.

Golfklubbar och golfbanor runt om i Sverige kämpar med ekonomin och tävlar om att locka golfspelare och investerare. Några är mer intresserade av investerare än golfande medlemmar.

Och företagen som är beroende av golfen hjälper till med marknadsföringen. Det handlar inte bara om att sälja nya klubbor, bollar och kläder. Det handlar också om mat och övernattning.

Företagen runt Idrefjällens golfbana bjuder därför på bra rabatter.

Det senaste är att vår Pro betalar årsavgiften för de som går en nybörjarkurs under lågsäsong.

Bra initiativ!

Snart kanske golfrestaurangen börjar sälja måltidskuponger där medlemskap ingår.

Ett tidsbegränsat häfte på tretti måltider skulle kunna ge klubben fler medlemmar och ge fler gäster till restaurangen på sikt.


Vi får väl se hur det utvecklar sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0