Färdig i tvättstugan...

Trots att det finns mer att tvätta, men eftersom man måste ha plats att ta hand om tvätten så får en del smutsigt vänta på att bli tvättat eller kastat.

När jag lämnade tvättstugan så funderade jag lite över hur olika människor hanterar ett gemensamt utrymme.

Jag städar nog bättre än hemma efter att jag tvättat klart. Andra städar inte alls efter sig.

Några gnäller på fastighetsägaren för att det saknas det ena och det andra men ordnar ändå själva så att det fungerar. Och framför samtidigt synpunkter till kommunens fastighetsbolag.

Men det bara rullar på. Inget händer. Det är vi som hyr som tydligen ska sköta tvättstugan på vårt sätt. Vi ska byta påse i dammmsugaren, tejpa slangen när den går av, byta strykbrädans duk när den bränts sönder, och en mängd andra saker som vi trodde ingick i hyran.

Knepigt.

Mitt råd till stiftelsen är att sköta servicen bra och ta betalt för den. Då kan det kanske leda till högre hyror och fler tomma lägenheter, eller till kö till lägenheterna och rimliga hyror...

Jag glömmer aldrig när jag skrev ett hyreskontrakt klockan tre en fredag och försökte ångra mig samma dag klockan halv fyra.
Stiftelsens ordförande förklarade att det var omöjligt på grund av den dåliga ekonomin i stiftelsen. Tre månaders uppsägningstid var nödvändig eftersom stiftelsen behövde varje krona....

Knepigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0