"LÄGG ÅH", vår spektakulära avslutningstävling!

År efter år blir det tokigare och roligare. Tack Trond och Pierre för att ni fortsätter att vara seriöst engagerade och sanslöst påhittiga! Trots alla jippon så blir det ju golf.

I år spelade vi 21 hål. Några var par 10 eller par 12. Detaljerna tänker jag inte avslöja, eftersom jag tror att det här är något unikt inom golfen i Sverige som bara Idrefjällens GK orkar arrangera  (utöver Stråkens tävling, som också är en sanslöst rolig golftävling. Men den spelas ju också här).

Det här inlägget i bloggen blir kort. Men jag återkommer nog med fler bilder och kommentarer....

Anders, Ingrid och jag spelade i lag. Gissa vilka som vann? Gissa vem som laddat om efter en dålig runda i Funäsdalen dagen före?

 

Jomenvisst! Han toppade formen och chippade till sig ett nytt smeknamn.
Chippen på hål 3 glömmer vi aldrig. Vi spelade hål 3 som vårt näst sista hål eftersom vi hade kanonstart. Men utslaget på hål 3 låg för dagen vid hål sjuttons green. Vi skymtade greenen bakom träden men Anders skaffade oss efter en klockren bollträff ett läge i ruffen bakom green. Vi spelade scramble på det hålet. Anders chippade in och bollen rullade mot vänster hålkant, rundade hålet, stannade bakom hålet och tippade i baklänges. Vi tjöt och hoppade och fick applåder från skogen uppe på hål sjutton. Bekvämt att spela scramble på det sättet.

Vi gjorde fem birdies tillsammans och fick slut på raketer. Här fyrar Anders av efter min birdie på hål sexton.

image32

Nästa bild visar en liten birdiefjuttraket, eller var det par vi firade, efter hål 12.

image33


Återkommer med fler bilder och minnen från tävlingen, prisutdelningen, minglet och middagen på kvällen.
En bild återkommer nog i det collage jag håller på att sammanställa, men jag vill visa den redan nu.

Dennis gjorde Eagle på hål 16. Här står han i matkön och ser ganska nöjd ut.

image34

Fler bilder kommer..


Men att Anders, Ulf och Ingrid vann tävlingen har ni väl redan förstått.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0