Ut ur dimman...

Idag har dimman legat som ett täcke över byn hela dagen. Jag tog därför en tur ovan molnen.

image118
På vägen upp mot Idre Fjäll och Nipfjället började solen skymta fram genom dimman.

image119

Väl uppe vid vägslutet nedanför Nipfjället värmde solen rejält. Utsikten mot Lofsdalen var njutbar. En bra dag för en fjällvandring. Men jag stannade bara en kort stund, och återvände sedan ner i dimman för att ta hand om tvätt och disk.

image120
In i dimman igen alltså... Mitt i bilden kan man se hur granarna vandrar uppåt på Nipfjällets sydkam. Och fort går det. Det forskas en hel del i ärendet och det finns intressant läsning att hämta via Länsstyrelsen  Jämtland

Kommentarer
Postat av: anki

Uffe - det är på tiden att jag skickar över ett stort TACK för alla fantastiska bilder och annan trevlig läsning som du bjuder på. Kul att vara uppdaterad på Idre-nytt och betydligt roligare än de vanliga vardagsnyheterna. Hoppas du fortsätter!
Kram Anki

2007-10-15 @ 17:25:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0