Tisdagsgolf med frost i skuggan och vindstilla.

Idag delade vi upp oss och Alf och jag spelade med familjen Dennis ;-)
D v s Roger, Annica och Dennis.

Inge hade med sig Gunnar och Piller (Arne heter han annars) och startade lite senare än oss.

Martin hade gått ut före oss med sin hund och vi mötte dom på hål 4. Martin tränar flitigt med flera bollar i spel. Han blir giftig nästa säsong...

Men solen lyste från en molnfri himmel och värmde oss redan på hål 2.
image204
Roger skickar på ett kanonslag och gör par på hål 2.

image205
Här är gänget samlat på hål 3. Fotografen syns inte ens som en skugga i bilden. Skickligt. :-)

image206
Efter fyra hål tog vi fikapaus i "halvvägshuset". Annica hade kaffeliknande varmvatten i en termos och det värmde gott. Alf hade te i egen termos. Jag tror att det hade mörkare färg än vårt kaffe... Men varm dryck, pepparkakor och chokladtårta är ingen dum kombination.

Nu väntade vi bara på att Inge, Piller och Gunnar skulle dyka upp och passera oss på hål 5.

image207
Och det gjorde dom. Undrar just om det blev birdie för Piller? Han lär som vanligt ha prickat nära flaggan.
Undrar också om Inge senare prickade flaggan på hål 14...

image208
Vi vandrade vidare i solskenet och Alf gjorde bogey på hål 7. Bra chipp, men svårputtad "green".

image209
Annica gjorde också bogey på hål 7. Det var skillnad mot igår. Kanonbra Annica!

image210
Hål 9 ligger i ständig skugga så här års. Frostigt värre alltså. Och väldigt tråkig placering av vintergreenen med mängder av hopp och studs hit och dit. Och oklippt förstås.

Men jag hade saxen med mig och Dennis gjorde en gedigen insats för att hyfsa till gräset närmast flaggan.

Jag skojade lite på nians tee och tog min pitchingwedge. Tog i och hamnade mitt i banan men med 140 kvar till flaggan. En pitch till och jag låg 20 meter kort. Chippade in och gjorde par. Stolt som en tupp tittade jag på när Alf efter en bra drive slog sitt andra slag nära flaggan och gjorde birdie.

Alf spelade kanonbra! Kanske för att Bea fyller år idag. Snygga blommor köpte han på Idrebua efter rundan.
Gratulerar Bea!

Med vårt sätt att räkna hcp på vintergreener så gick Alf på 30 slag netto på de nio hålen. Vi räknar alltså slagen och drar av exakt hcp efteråt. Inga slopetillägg alltså. Dessutom räknar vi bollar inom 60 centimeter från hål som hålade, men vi lägger på ett slag.

Roger spelade kanonbra och gick på 38 slag netto. Jag hade 35 och Annica vann över Dennis med strax över 40 slag netto.

Förutom de redan nämnda så såg vi Angela och Arne på banan. Och en ensam spelare som vi inte kände igen.

Kommentarer
Postat av: ANNICA &ROGER

Hej Uffe.
F-n vad jag skrattade om varmvattnet! Jag tror nog att det som Alf hade, smakade bättre än det jag hade med mig. Men det finns ett ordspråk som säger: Det duger att bjuda på! Nästa gång Ulf, ska du få dig en kaffegök. Men trevligt var det.

2007-10-30 @ 17:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0