Storm imorgon Söndag?

Vinden har börjat öka och ibland skakar det till i balkonräcket - i alla fall låter det så. Om regnet inte blir för ihärdigt så kan det bli en spännande golfdag imorgon.
image188
Sydlig hård vind. Det finns ingen mer spännande golf än när det är hård vind tycker jag. Inte för att jag brukar spela bra golf då, men det är roligare att försöka välja rätt klubba och försöka utnyttja vinden än att spela usel golf i strålande sol och vindstilla.

En järnsjua rätt ut över grustaget på hål 4 som blåser in mot green är mycket roligare än en hookad järnnia i grustaget i vindstilla och perfekt läge på fairway...

En låg drive mot vinden som rullar långt på hål 7 är roligare än en hög slice i Storån trots vindstilla...

Vi får se om regnet håller sig borta. Kanske fjälltopparna som så ofta förr tar hand om den mesta nederbörden.

Kommentarer
Postat av: anki

Burr, glöm inte långkallingarna! Själv sippar jag nog hellre en latte med näsan över en god bok i höstdimman. Hmmm.......... soffpotatis, jag????
Fortsätter att läsa och fröjdas över din blogg, Uffe-Puffe. Fantastiskt också
att -utöver alla kul golfreportage - få följa väderutvecklingen och övergången till ny årstid. Så hoppas du inte är lika lat som jag utan ger dig ut i markerna och fortsätter rapportera till oss andra stugsittare. kram!

2007-10-27 @ 21:52:37
Postat av: Ulf

Med massor av plusgrader så klarar Uffe sig utan långkalsingar oavsett hur det stormar. Jag drar på mina ytterbrallor i ett material som stoppar vind och regn utifrån men släpper igenom fukt innifrån. Fiffig uppfinning.

Men jag kan erkänna att det varit många dagar med både långkalsingar och extra ytterbyxor den senaste veckan.

Vad ska man kalla en person som tillbringar så mycket tid på golfbanan så här års - golfpotatis kanske?

Men det är svårt att slå upp några riktig djupa potatisfåror i fairway nu. Blir mest att klubban halkar på tjälen och klipper gräset...

Blir den tekniken en vana så kommer jag kanske att skicka upp rejäla rävsvansar i skyn nästa vår.

2007-10-28 @ 02:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0